Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)


Vállalkozás adatai:

A vállalkozó neve: Varga Gábor egyéni vállalkozó
A vállalkozás székhelye: 2500 Esztergom, Bartók Béla u. 49.
A vállalkozás elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: dabokapszulak@gmail.com
Adószáma: 42986874-1-31
Telefonszámai: + 36309422850
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató adatai: Webnode AG, székhelye: Badenerstrasse 47, 8004 Zurich, Svájc

Alapvető rendelkezések:

1.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény ("Ptk.") és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

1.2. A jelen ÁSZF 2023. május 1-jétől határozatlan időtartamra lép hatályba, és a Szerződő Felek részéről a hatálybalépés napján, továbbá az azt követően megkötött adásvételi jogügyletekre tartalmaz kötelező tartalmú rendelkezéseket.

1.3. A Megrendelő, amennyiben belép a Vállalkozás által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa a jelen ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Megrendelő nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.

1.4. A Vállalkozás jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-t. A módosításokat a Vállalkozás azok hatályba lépése előtt 10 (tíz) nappal a weboldalakon közzéteszi. A Megrendelők a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

1.5. A Vállakozás fenntart magának minden jogot a dabokapszulak.hu weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a dabokapszulak.hu oldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Vállalkozás írásos hozzájárulása nélkül.

Szolgáltatás igénybevétele, teljesítése:

2.1. A Vállalkozás vállalja, hogy a Megrendelő előzetesen, kérdőívben felmért egyéni paraméterei alapján személyre szabott étrend-kiegészítő és/vagy kozmetikai termékeket javasol, ezzel kapcsolatos tanácsadási tevékenységet végez.

2.2. A szerződő Felek rögzítik, hogy a szolgáltatás kizárólag tanácsadásnak minősül, amellyel a Vállalkozás segíti a Megrendelőt egészségével kapcsolatos döntések meghozatalában, azonban ez semmiképp sem helyettesíti az egészségügyi, orvosi tanácsadást. A Vállalkozás által a szolgáltatás keretében nyújtott tanácsok nem orvosi tanácsok, és nem használhatók semmilyen egészségügyi állapot diagnosztizálásra, kezelésére, gyógyítására. A nyújtott szolgáltatást tilos szakképzett egészségügyi tanácsadás, diagnózis vagy kezelés helyettesítőjeként felhasználni. Amennyiben a Megrendelő bármilyen egészségügyi problémával küzd vagy annak kialakulására utaló jeleket tapasztal, ajánlott haladéktalanul felkeresnie orvosát vagy egészségügyi szakembert.

2.3. A Vállalkozás nem tehető felelőssé az általa szolgáltatott információk téves értelmezéséért, az általa javasolt termékek nem megfelelő alkalmazásából eredő következményekért, illetve a Megrendelő ismert vagy nem ismert betegségéből, illetve egészségügyi panaszából eredő következményekért. A Megrendelő csak a saját felelősségére alkalmazhatja a Vállalkozás által javasolt termékeket, a Vállalkozás által adott tanácsokat.

2.4. A szolgáltatások megrendelése minden esetben előzetes (telefonos vagy e-mailes) egyeztetés után történik. Az előzetes egyeztetést követően a Vállalkozás e-mailben küldi el a Megrendelő részére a szolgáltatás megrendeléséhez szükséges információkat.

2.5. A szolgáltatás megrendelése kizárólag online történhet a Megrendelő részére e-mailben elküldött útmutató alapján. A szolgáltatási jogviszony a rendelés véglegesítésével jön létre.

2.6. A Vállalkozás fenntartja magának a jogot, hogy egyénileg bírálja el, hogy kinek van lehetősége igénybe venni az általa kínált szolgáltatást.

2.7. A Vállalkozás fenntartja magának a jogot, hogy az előzetesen elfogadott jelentkezést követően, a tanácsadás során a szolgáltatást indoklás nélkül is megtagadja. Ilyen esetben a szolgáltatás teljes díja visszatérítésre kerül.

Megvásárolható termékek és szolgáltatások köre

3.1. A webshopban megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak ÁFA-t nem tartalmazó (nettó) árak és forintban értendők, tartalmazzák a csomagolási költséget, de nem tartalmazzák a házhozszállítás díját.

3.2. A webshopban a Vállalkozás részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

3.3. A szolgáltatások megrendelése kizárólag online történhet a Megrendelővel történt előzetes egyeztetést követően. A szolgálatásra vonatkozóan feltüntetett ár ÁFA-t nem tartalmazó (nettó) ár és forintban értendő.

3.4. A termékekre és szolgáltatásokra a weboldalon feltüntetett árak vonatkoznak. A megrendelés leadása után a rendszer egy automatikus visszaigazoló e-mailt küld, az abban szereplő árakra a Vállalkozás árgaranciát vállal, azaz a megrendelt termékekről, függetlenül a megrendelés leadása után történő árváltozásoktól, a visszaigazolásban szereplő árakon fogjuk kiállítani a számlát.

3.5. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Vállalkozás teljes körűen tájékoztatja a Megrendelőket az akció mértékéről és annak pontos időtartamáról.

Rendelés menete

4.1. A dabokapszulak.hu webshopban történő vásárlás az elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. A megrendeléssel kapcsolatos információk helyességéért, valóságnak való megfeleléséért a Megrendelő felelős. A regisztráció illetéktelenek részére nem hozzáférhető módon, biztonságban való tartása a Megrendelő kötelezettsége, mivel a regisztráció szavatolja a Megrendelő személyes jelenlétét a weboldalon. A weboldalon közzétett ÁSZF egyes feltételei változhatnak, amelyek a közzététel napjától 2 nap elteltével hatályosak a Megrendelő megrendeléseit illetően.

4.2. A 2001. évi CVIII., az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról alkotott törvény értelmében a weboldalon leadott megrendelés a Felek között magyar nyelven létrejött, írásba foglalt szerződésnek minősül. A megrendelés elküldésével a Megrendelő elektronikus szerződésben ad megbízást arra, hogy postai vagy futáros szállítást vegyünk igénybe és fizessünk ki a létrejött elektronikus szerződés teljesítéséhez.

4.3. Amennyiben a megrendelés előtt a termékkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban a Megrendelő részéről bármilyen kérdés merülne fel, azt az Ügyfélszolgálatnak kell jeleznie.

4.4. A Megrendelő a webshop értelemszerű alkalmazásával az úgynevezett "Kosárba" tudja gyűjteni a kiválasztott termékeket. A Megrendelő a "Kosár" tartalmát a rendelés véglegesítéséig szabadon módosíthatja, teljesítési kötelezettsége a "Megrendelés befejezése" gomb alkalmazásával keletkezik.

4.5. A megrendelés elküldését követően a Megrendelő automatikus visszaigazolást kap a megadott e-mail címre. Amennyiben e visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül a Megrendelő részére nem érkezik meg, akkor a Vállalkozás ajánlati kötöttsége, illetve a Megrendelő bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik. Előfordulhat, hogy a regisztrációkor hibásan megadott e-mail cím, vagy a Megrendelő e-mail fiókjának "spam" beállításai miatt nem érkezik meg az igazolás. A Megrendelő által hibásan megadott e-mail cím vagy a "spam" szűrő működése okán elmaradó e-mail visszaigazolásért felelősséget nem vállalunk.

4.6. A Vállalkozás fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében.

Fizetési módok

5.1. A webshopban megrendelt termékek vételárának kiegyenlítése csak az alábbiakban meghatározott fizetési módok (banki átutalás, online bankkártyás fizetés, utánvét, készpénzes fizetés) valamelyikének igénybevételével történhet.

5.2. A tanácsadási szolgáltatás díjának kiegyenlítése kizárólag banki átutalással vagy online bankkártyás fizetéssel történhet. A szolgáltatás díjának befizetésének határideje a megrendelés véglegesítésétől számított 3 nap, de legkésőbb a tanácsadási szolgáltatás megkezdésének időpontja.

5.3. A Megrendelő a rendelés véglegesítésével elfogadja, hogy a fizetési mód megváltoztatására nem nyílik lehetősége.

5.2. Bank átutalásos fizetési mód esetén a Megrendelő a vételárat előre átutalja a Vállalkozásnak a Vállalkozás által megadott bankszámlára. A Vállalkozás legkésőbb az általa megadott bankszámlára hiánytalanul átutalt vételár megérkezését követő munkanapon kezdi meg a Megrendelő rendelésének feldolgozását. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a pénzintézeti átutalás jóváírásának időtartamát a Vállalkozás nem áll módjában befolyásolni, ennél fogva a Vállalkozást az esetleges átutalási késedelemből fakadóan felelősség nem terheli.

5.3. Az online bankkártyás fizetés a PayPal rendszerén keresztül történik. Amennyiben a Megrendelő rendelkezik PayPal-fiókkal, a fizetést a PayPal-fiókjába való belépéssel is elvégezheti. Amennyiben a Megrendelő nem rendelkezik PayPal-fiókkal, a fizetést a bankkártya adatainak megadásával is elvégezheti ("Fizetés hitelkártyával" opció).

5.4. Utánvétes fizetés esetén a Megrendelő arra vállal kötelezettséget, hogy a teljes vételárat a termék (a termékek) kiszállításával egy időben, annak (azok) átvételekor fizeti meg a futárnak készpénzben, vagy bankkártyával előre pontosan kiszámított és a rendelés folyamán közölt összegben. A szolgáltatások díjának kiegyenlítése utánvéttel nem lehetséges.

5.5. Amennyiben a Megrendelő a rendelését személyesen veszi át a Vállalkozás telephelyén, a rendelés ellenértékét készpénzben is kiegyenlítheti. A szolgáltatások díjának kiegyenlítése készpénzzel nem lehetséges.

Szállítás, a termékek átvétele

6.1. Szállítási feltételek: Az ország egész területére a webshopban megrendelt termékek kiszállítását a GLS futárszolgálat munkatársai végzik.

6.2. A Megrendelő az esetleges hibás teljesítés felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát (hiányosságot) a Vállalkozással a honlapon található elérhetőségek valamelyikén keresztül közölni az átvételt követő 48 órán belül. Eladói hibás teljesítésnek minősül, ha a termékcsomag sérült, vagy hiányos. A hiba jelzésének késedelméből, elmaradásából és a hibás (hiányos) termékcsomag átvételéből származó károk (többletköltségek, egyéb hátrányok) megtérítésére a Megrendelő köteles.

6.3. Az értékesített termékek tekintetében a kárveszély akkor száll át a Vállalkozásról a Megrendelőre, amikor a Megrendelő birtokba veszi a terméket.

6.4. A megrendelt termékek személyesen is átvehetők a Vállalkozás telephelyén előre egyeztetett időpontban.

A megrendelések feldolgozása és teljesítése

7.1. A megrendelések feldolgozása folyamatosan történik. Általános teljesítési határidő: a visszaigazolástól számított 2-7 munkanapon belül.

7.2. Ha a Vállalkozás a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről a Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Megrendelő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése nem mentesíti a Vállalkozást szerződésszegése egyéb következményei alól.

7.3. Megrendelés törlése a Megrendelő kérésére csak abban az esetben lehetséges, ha annak számlázása, csomagolása és a szállító cég részére történő átadása még nem történt meg.

Számlázás

8.1. A webáruházban leadott rendelésről számlát állítunk ki, amelyet elektronikus formában email-ben kap meg a vásárló a rendelés feldolgozása után. A számlákat a számlázz.hu rendszerével állítjuk ki. A számlákat elektronikus formában megőrizzük 8 évig a számlázz.hu által fenntartott tárhelyen.

Elállás joga

9.1. A webáruházban történő vásárlás részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a Megrendelő a megrendelt termék(ek) kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt termék(ek)et.

9.2. Nem illeti meg az elállási jog a Megrendelőt olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Megrendelő kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Megrendelő személyére szabtak.

9.3. Szolgáltatások esetén amennyiben a Megrendelő a szolgáltatási díj megfizetését követően kíván a szerződéstől elállni, a megfizetett szolgáltatási díj nem jár vissza.

9.4. Amennyiben a Megrendelő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán a Varga Gábor, 2500 Esztergom, Bartók Béla utca 49. címre, vagy e-mailben a dabokapszulak@gmail.com e-mail címre.

9.5. A Megrendelő köteles a termék(ek)et eredeti, bontatlan, sértetlen állapotában indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának elküldésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. Az elállási jog gyakorlása miatt a termék(ek) visszaküldésének költséget a Megrendelőt terhelik. Utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni.

9.6. A Vállalkozás a visszaküldött termék(ek) eredeti vételárát legkésőbb az elállás kézbesítésétől számított 14 (tizennégy) napon belül köteles visszafizetni a Megrendelőnek, de egyben követelheti az árucikk nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését is. A Vállakozás a terméket csak eredeti, hiánytalan mennyiségi és minőségi állapotában veszi vissza. Csomagban vásárolt termékek csak együtt küldhetők vissza.

9.7. A visszatérítés során a Vállalkozás a visszatérítendő összeget a Megrendelővel egyeztetett fizetési móddal teljesíti, e visszatérítési mód alkalmazásával a Megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.

Panaszkezelés

10.1. Amennyiben a Megrendelőnek panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a dabokapszulak@gmail.com e-mail címen, postai levél útján illetve telefonon (szóban) is közölheti.

10.2. A Vállalkozás a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát elküldi a Megrendelőnek. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozás a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát elküldi a Megrendelőnek.

10.3. A Vállalkozás az írásbeli panaszt 14 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

10.4. A Megrendelő valamely fogyasztóvédelmi problémájának megoldása érdekében az alábbi intézményekhez fordulhat segítségért:

  • a Fogyasztóvédelmi Hatóság fogyasztóvédelmi jogszabálysértés esetén jár el,
  • a békéltető testület egyéni ügye megoldásában segít,
  • az Európai Fogyasztói Központ határon átnyúló fogyasztói jogvitája megoldásában segít.

További információ: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/hova_fordulhatok

Vegyes rendelkezések

11.1. Ha jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

11.2. Amennyiben a Vállalkozás a ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a vállalkozás egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a ÁSZF valamely lényegi feltételéhez vagy kikötéséhez, nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

11.3. A weboldalon való vásárlás feltételezi a Megrendelő részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. A Megrendelőt terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

11.4. A Vállalkozás nem felelős semmilyen kárért, amely a weboldalra való csatlakozás miatt következett be, ideértve, de nem kizárólagosan:

  • a weboldal használatából, vagy üzemzavarából,
  • az információtovábbítási késedelemből adódó,
  • vírusok okozta, szoftverhibából, internetes hálózat hibájából, rendszerhibából vagy egyéb technikai jellegű hibából eredő károkért.

11.5. A Vállalkozást semmilyen felelősség nem terheli, amennyiben a szállítási késedelem, illetve egyéb probléma vagy hiba a Megrendelő által pontatlanul és/vagy hibásan megadott adatok miatt következik be.

11.6. A szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket békés úton rendezzék. Ennek eredménytelensége esetén a Megrendelő a Vállalkozás székhelye szerinti békéltető testülethez fordulhat:

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-012

Elnök: Dr. Bures Gabriella

Honlap cím: www.kem-bekeltetes.webnode.hu

E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu